30 okt, 2018

Klant aan het woord: Renmans

Renmans - GDPR - Infosentry
30 okt, 2018

Thomas Bovy

IT verantwoordelijke

BEENHOUWERIJ RENMANS


“Naar aanleiding van de aankomende GDPR-wetgeving zocht ik een bedrijf dat ons bij de implementatie ervan kon helpen. Het was voor mij cruciaal dat ik het volledige proces uit handen kon geven met het vertrouwen dat het volledige plaatje ge-covered was. Infosentry gaf me al van bij het eerste contact dat vertrouwen door de eenvoud waarmee ze de complexiteit van de wetgeving konden uitleggen en de hoge standaarden die ze daarbij hanteren.

De consultants van Infosentry staan heel dicht bij hun klant. Ze geven niet alleen advies maar werken en denken vooral ook mee. We zijn als groep actief in verschillende landen. Infosentry heeft niet alleen aan de algemene GDPR-wetgeving gedacht maar ook nog eens aan de wetgeving per land. Zo hadden we op het einde van de rit procedures op maat van elk land. Het hele project is, in mijn ogen, perfect verlopen!

Ook na de implementatie heeft Infosentry ons niet aan ons lot overgelaten. We zitten nog steeds maandelijks samen voor een stand van zaken. Infosentry blijft een betrouwbare partner.

Ik denk dat als het gaat over de GDPR-wetgeving je nooit kan zeggen dat je 100% safe bent, maar dankzij Infosentry hebben we niet alleen verschillende procedures maar ook scenario’s voor als het mis zou lopen. Ze zijn daarenboven ook heel bereikbaar. Wat me een heel gerust gevoel geeft. Dankzij Infosentry heb ik vertrouwen dat ik steeds de juiste beslissing neem als het gaat over privacy en informatieveiligheid.”

Infosentry maakt Renmans GDPR-proof

Bij Renmans hebben we een doorlichting gedaan rond hun GDPR-beleid in aanloop naar 25 mei 2018.

Gelukkig beginnen we nooit vanuit een leeg blad. We hebben hoge standaarden die we op maat maken van elke organisatie. Zo kwamen we tot één implementatieplan dat we konden uitrollen doorheen het volledige bedrijf. Omdat we de nodige business ervaring hebben konden we ook gemakkelijk de technische vertaalslag maken naar niet-technische mensen. We vormen de link tussen IT en de business.

We hebben voor Renmans verschillende procedures in de verschillende talen uitgeschreven zodat ze goed voorbereid zijn. Nu houden we voornamelijk nog contact ter ondersteuning. De sense of urgency rond GDPR is weg, maar Renmans wil nog steeds gewapend zijn mocht er iets gebeuren dat niet strookt met de GDPR-wetgeving.

Renmans en Infosentry hebben elkaar gevonden in de pragmatische aanpak

“Wat Renmans, zoals trouwens de meeste bedrijven, kost wat kost willen vermijden, is de imagoschade die ze kunnen oplopen bij eventuele datalekken. Hun klanten moeten hen kunnen vertrouwen, ook wat de verwerking van hun persoonlijke gegevens betreft.”, zegt Bert.

En dat is nu net onze sterkte. We werken pragmatisch door de theorie toe te passen op de business. Onze klant krijgt één aanspreekpunt waar ze steeds bij terecht kunnen en het volste vertrouwen in hebben. We zorgen voor hun gemoedsrust.

Het is leuk samenwerken met Renmans. Hun voorkeur voor pragmatisme past volledig in de strategie van Infosentry.


 

Ook nood aan ondersteuning omtrent GDPR? Aarzel niet om contact met ons op te nemen!

Heeft uw organisatie te weinig zicht op de impact van de geldende verplichtingen rond privacy? Breng uw verplichtingen in kaart a.d.h.v. een Privacy Compliance Assessment.

Ondersteuning bij de implementatie en uitbouw van (privacy) compliance binnen uw organisatie.

Nood aan opvolging en ondersteuning? Op zoek naar een onafhankelijke DPO? Infosentry kan als uw DPO worden aangesteld of de interne DPO ondersteunen.